reklama

Nemam slov

Tento tyzden to nemam lahke. Mam ten pocit akoby som bola vystavena nejakej skuske. Ako mnohy o mne viete, ze zijem daleko od mojej rodiny a mojich dvoch vlasti. Preco ked pisem pouzivam plural? Mam to stastie ze mi do vienka bolo darovane spoznat az dve nadherne krajiny. Mat rodiny na dvoch kontinentoch. Milovat dve krasne pohoria, a mat priatelov roznej farby pleti. Moct hovorit dvoma recami uplne plynulo a rozumiet obom kulturam ktore citim tak moje. Vsetko to, je nieco nezaplatitelne. Dokonca, ked su majstrovstva vo futbale, ja mam az dva tymi ktore mozem povzbudzovat. Nie je to krasne? Problem nastava ked hraju proti sebe ako sa par krat aj stalo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

O to vsetko sa citim bohata, som rada ze to tak je, aj ked niekedy dostavam davky smutku z oboch stran a niekedy aj naraz.

Pred par dnami ako iste viete sa v Chile zrutilo lietadlo v suostrovi Juan Fernandez, blizko ostrova Robinsona Crusoa. Tato nehoda sa stala hotovou tragediou pre cele Chile. Spytate sa mozno preco? Na palube toho lietadla boli zname tvare z televizie. Pat clenny televizny stab z relacie "Dobre rano vsetkym" (Buenos dias a todos), na cele s Felipe Camiroaga sli na ostrov natacat dokument o reknstrukcii ostrova. Tento znamy ostrov bol pocas minulorocneho tsunami brutalne zasiahnuty a zniceny. Taktiez v nom letela aj vyprava z nadacie "Vyzva zdvyhnime Chile" (Desafio levantemos Chile), na cele s Felipe Cubillos.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Felipe Camiroaga, velmi znamy chislky moderator, ktory okrem toho ze pracoval v najpopularnejsich TV relaciach, nikdy nechybal tam kde trebalo pomoct tym socialne slabim. Mal velke socialne citenie, dokonca bol jeden z mala ludi z televizie ktory otvorene podporovali studentske hnutie ktore este stale bojuje o zlepsenie kvality skolstva v Chile.

Tato tragendia ako som povedala zasiahla cele Chile velmi tazko. V podelok som bola v praci ale ako by som bola nepritomna. Jednym uchom som pocuvala to co sa deje v rannej relacii kde Camiroaga posobil. Cela televizna rodina sa zrazu zisla a vsetci do jedneho vyjadrili svoju lutost nad takou velkou stratou. V tom momente nezalezalo z akej televiznej stanice si, ci bojujes o divakov prave s "Buenos dias a todos", vsetci vtedy citili stratu piatich kolegov zo stanice TVN. Bolo to dojimave sledovat reakcie ludi na ulici, v studiach, na internete. Este teraz mi beha z toho husia koza.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nejak som teda pondelokom a utorkom preklenula a smutok sa mi zmenil na taky mier v dusi. Vcera vecer som sa dozvedela vdaka facebooku, pretoze spravy som nejako obzvlast nesledovala, ze spadlo dalsie lietadlo a tragedia teraz zasiahla Slovensko. Zas sa mi natisli slzy do oci. Zas nas opusta jedna vynimocna osobnost, niekto kto bol a bude vzorom na vzdy.

Co je to za svet, z ktoreho ty najlepsi odchadzaju? Take nahle a tragicke umrtia su vzdy sokujuce, ja nemam slov.

Apropo, tu v Spanielsku, spravu o Ruskom lietadle predostreli ale viac sa tym nezaoberali. Tu hokej nieje narodny sport. Dnes som cela v ciernom. Ja mam dnes smutok a aspon tak po svojom si uctim pamiatku Pavla Demitru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

... Uprimnu sustrast pozostalym ako na Slovensku tak aj v Chile. Moje dve vlasti to teraz lahke nemaju.

gladys tapia

gladys tapia

Bloger 
  • Počet článkov:  85
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Momentalne zijem mimo slovenska.http://www.pospanielsky.com/ Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáEnriquespanielcinaChileinerecepty

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu