reklama

Vrch San Gabriel, Chile.

Som horolezec telom a dušou. Momentálne žijem v Santiagu de Chile na predmestí. Narodil som sa v Nitre a vyrastal som na jednom nitrianskom sídlisku. Rok 1989 bol rok plný zmien skoro na celom svete, aj v mojom živote nastala jedna radikálna zmena. Pretože diktatúra v Chile bola na sklonku, moji rodičia sa rozhodli presťahovať do Santiaga. Od malička som mal rad hory a prírodu, moja mama je zo Spiša a moje prázdniny som často trávil v Slovenskom raji.Chilská príroda ktorá je veľmi rozmanitá mi učarovala. Lezenie v takomto úžasnom prostredí mi prináša radosť na duši a preto by som vám rad priblížil aké je to liezť po Chilských Andách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)


na samom vrchu
na samom vrchu 

Vrch San Gabriel (3160 m.n.m.) (vrch Svätého Gabriela) je jeden z najzaujímavejších a naj krajších vysokohorských štítov. Nachádza sa v útrobách údolia rieky Maipo, nedaľeko Santiaga. Z končiara vrchu Svätého Gabriela je možné vidieť cele "Valle del Yeso" (Sadrové údolie) ktoré je vyzdobené nespočetnými horskými útvarmi a ľadovcami. V zimnom období sa na jeho svahoch nahromadí veľké množstvo snehu. Milovníci horského lyžovania, andinizmu a iných extrémnych zimných športov si prídu na svoje, pretože tento vrch im umožní na jeho strmých a nebezpečné náklonných svahoch vypustiť všetok naakumulovany adrenalín.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

V tejto zóne Los Andes je bežné vidieť na nebi lietajúce kondory. Kondor patri medzi chilské národné poklady, dokonca je vyobrazený aj na chilskom erbe.Tieto zaujímavé vtáky, sú chránené a nachádzajú sa na zozname zvierat v ohrození.Los Andes je jediným miestom na Zemi kde kondory ešte stále majú svoj pomerne kľudný domov.

Vrch San Gabriel je výnimočný nielen pre milovníkov zimných športov, pretože taktiež poskytuje aj podmienky pre zaujímave lezenie počas teplejších mesiacov. Od začiatku jari a počas celého leta južná stena vrchu Svätého Gabriela "los Espolones de San Gabriel" prichyľuje horolezcov z celého sveta poskytujúc im rozličné trasy na lezenie s rôznym stupňom zátaže.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tento vrch je pre mňa veľmi príťažlivý, pretože San Gabriel reprezentuje moje horské krédo.Umožňuje mi lezenie s pocitom kompromisu s prírodou a so samým sebou na 100%.

gladys tapia

gladys tapia

Bloger 
  • Počet článkov:  85
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Momentalne zijem mimo slovenska.http://www.pospanielsky.com/ Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáEnriquespanielcinaChileinerecepty

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu